Kapitel 6

Efter att ha varit hemma hos både Sofia och Mimmi och hämtat badkläder var de framme vid den lilla sjön. På ena sidan var det ett berg man kunde ligga på och hoppa ifrån och på andra sidan var det sandstrand och en kiosk. De gick mot berget för det var inte lika mycket folk där.

-         Sisten i! skrek Felix och tog av sig tröjan och hoppade i.

Efter kom Molander och sen Mimmi, men Sofia tyckte det var alldeles för kallt så hon la sig på berget och solade.

-         Badkruka! Ropade Molander på henne.

Hon svarade med en slängkyss. Molander klättrade upp på berget och la sig över henne så att hon blev blöt, Sofia gjorde allt för att få bort honom men lyckades inte.

I berget fanns det en liten gång där vattnet fortsatte in och man kunde sitta. Felix och Mimmi simmade dit och satte sig.

-         Jag tycker verkligen om dig! Sa Felix och strök henne över kinden.

-         Jag tycker verkligen om dig också, sa hon och gav honom en kyss.

De satt där en stund och hånglade. Resten av dagen badade de, köpte glass, solade, spelade kort och snackade.

Det började mörkna lite smått och klockan var sju.

-         Felix, ska vi dra hem och byta om och så eller? Vi kan ju dra hit och grilla eller så när vi är klara sen! Sa Molander.

-         Ah, det låter bra! Men jag måste käka hemma för vi ska ha gäster, svarade han.

-         Men vi drar hem nu då, så tar jag moppen hit sen och köper nått att grilla på vägen. Sa Molander och kollade på tjejerna.

-         Skitbra! Smsa när du är på väg sen då, sa Sofia.

-         Ja, det gör jag! Hej då så länge, sa Molander och gav Sofia en kyss.

-         Du kan sova hos mig sen ikväll, viskade Mimmi till Felix.

-         Kanon! Svarade han och gav henne en kyss.

-         Hej då! ropade tjejerna.

Killarna vinkade och försvann i väg.

-         Fattar du hur kär jag är? sa Sofia till Mimmi.

-         Det syns verkligen och jag är så glad för din skull!

-         Jaha, men du och Felix då?

-         Jag är med störtkär! Världens finaste kille.

-         Skönt att du äntligen har hittat en bra kille efter den där andra idioten. Men, ska vi dra hem till mig nu eller?

-         Ah, det kan vi göra!

Hemma hos Sofia käkade de lite glass och bara chillade i hängmattan. Vid halv nio får Sofia ett sms av Molander, ’Jag kör nu! Är där om tjugo minuter ungefär, puss.’ Sofia svarade ’Kanon, puss!’.

Sofia och Mimmi bytte om till mjukiskläder och tog med sig lite gotte och dricka som de hade hemma. Sedan gick de mot sjön.

Efter att de hade varit på sjön i fem minuter och väntat kom Molander på sin cross.

-         Tjena! Sa han och tog av sig hjälmen.

Sofia sprang fram till honom och hoppade upp i hans famn och kysste honom. Mimmi log för sig själv och gick fram och tog kassarna med mat som stod bredvid mopeden.

-         Mimmi, är det okej om vi åker en runda bara? Sa Sofia och log stort.

-         Visst! Jag kan börja starta elden, sa hon och log.

Det gick inte så bra för Mimmi att få igång elden men efter ett tag gick det. Hon skickade ett sms till Felix, ’När kommer du? Saknar dig! Puss’. Efter en minut plingade mobilen till ’Jag kör om fem minuter, saknar dig med!’.

Mimmi hörde en moped och antog att det var Sofia och Molander som kom tillbaka.

-         Hej! Fan vad kul det var! Ropade Sofia.

-         Tja! Haha, nice. Jag la nyss på hamburgarna på grillen, svarade Mimmi.

Efter ungefär tio minuter var maten klar och de började käka, de snackade, skrattade och hade det allmänt mysigt.

Nu hade det gått ungefär en halvtimme och Felix var inte där ännu. Mimmi hade skickat säkert 20 sms och försökte ringa honom.

-         Han svarar inte.. Tänk så har det hänt något! Sa Mimmi med darrande röst.

-         Vänta! Jag provar att ringa, sa Molander.

Han svarade inte Molander heller. Nu började alla oroa sig.

Efter ett tag ringde Molanders mobil och det stod att det var Felix mamma på displayn.

-         Hallå? Svarade Molander.

-         Hej, det är Felix mamma! Vi är på väg in till akuten, Felix krockade med mopeden. Kom dit! Sa Felix mamma.

Hon la på telefonen.

-         Det är Felix.. Han är på väg in till akuten! Sa Molander och kollade på Mimmi.

Mimmi kände hur ont det gjorde i hjärtat och hur tårarna började rinna.

-         Oscar, ta Mimmi på mopeden och kör henne till akuten! Sa Sofia.

-         Är du säker? Sa Molander.

-         Ja! Jag går hem så länge, du kan komma hit sen.

Molander och Mimmi körde iväg på mopeden. Mimmi kunde inte tänka på något annat än Felix, det fick bara inte vara något allvarligt.


Elin skriver:

Lästade alla kapitlerna som har kommit ut idag! Den är så bra och spännande :) <3

Svar: Tack så mycket! :)
thefooofanpage.blogg.se

Anonym skriver:

Jättebra novell!

Svar: tack så jättemycket! :)
thefooofanpage.blogg.se

Sophie skriver:

Super bra novel du skriver! När kommer nästa kapitel? Snälla försök uppdatera så mycket som möjligt :)

Svar: tack så jättemycket! :) har haft rätt mycket att göra de senaste veckorna, men den här veckan kommer jag ha lite mer tid så ska försöka bli bättre!
thefooofanpage.blogg.se


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar