Hat, vänskap och kärlek - Kapitel 4

Hannas perspektiv:

De släppte av oss vid plattan och vi tackade för skjutsen och sen gick jag och Klara mot gallerian. Vi gick i en massa olika affärer och köpte lite mer än vi skulle, men vi lyckades hitta kläder till kvällen. Klockan var rätt mycket när vi var klara i alla affärer med tanke på att vi sov till klockan ett och inte var inne i centrum förens två tiden.

Vi tog bussen hem till Klara för att börja fixa oss inför kvällen. Ingen av hennes föräldrar var hemma så vi satte på musik på högsta volym och Klara snodde sprit av hennes föräldrar och började förfesta lite för sig själv. Jag själv är alltid helt nykter, så det blir oftast jag som får ta hand om henne.

När vi hade fixat oss klart kollade jag på klockan och såg att den var åtta. Shit, tänkte jag för mig själv. Men som tur väl bodde Oscar inte så långt ifrån.

Oscars perspektiv:

Jag kollade på klockan och den var åtta, alla som var bjudna hade kommit och till och med en hel del objudna utom Hanna och Klara. Men de lär väl komma snart tänkte jag för mig själv.

Inne i köket där de flesta hängde spelades hög musik och det var sprit uppställt på hela köksön och köksbordet. Många hade redan fått i sig lite för mycket, jag själv gillade egentligen inte att dricka men idag gick jag runt och tog en klunk från min öl då och då. Jag visste själv att det var för att impa på Hanna och Klara så de inte skulle tro jag var en mes.

”Ey, bro! Var har du Hanna och Klara?” ropade Albin, det märktes att han redan var rätt packad när han gick mot mig.

”De kommer väl snart. Och du, ta det lite lugnare idag än förra gången!” sa jag och började gå ut mot trädgården.

Ute på trädgården var det betydligt lugnare, det var bara ett tiotal som satt vid utemöblerna och snackade och drack lite smått. Bland annat mina kompisar från The Fooo, Felix och Ogge satt där. Men ingen av dom drack, de har nog aldrig ens smakat. Den fjärde medlemmen i The Fooo, Omar, bor i Göteborg så han kunde tyvärr inte komma till festen.

”Oscar, kom hit och sätt dig! Du behöver väl inte gå runt och hålla koll på alla hela tiden” ropade Felix.

Jag gick bort till dom och satte mig och började genast hänga med i konversationen de hade haft.

”Så, när får vi träffa Hanna och Klara då?” viskade Ogge till mig.

”De borde komma närsom” sa jag precis när det plingade på dörren.

Klaras perspektiv:

Jag kände redan att allt snurrade och att jag var rätt packad, men jag orkade inte bry mig. Det är inte fest varje dag och allt jag ville ikväll var att lägga in en stöt på Albin och det skulle jag aldrig kunna göra utan lite sprit i mig.

Hannas perspektiv:

Oscar öppnade dörren med ett stort leende och en öl i handen. Jag trodde inte han var en sån som drack, men det var okej för mig. Bara han inte blir för full och gör en massa dumma grejer.

”Väkomna!” sa han och gav först mig en kram och sen Klara.

Vi gick in hans enorma och fina hus. Det var massa folk där, jag kände knappt igen någon. Inne i köket spelades hög musik och där satt de flesta och söp järnet. Bland annat Albin satt där, han såg rätt packad ut. Jag såg att Klara gick bort mot honom och satte sig i hans knä och började snacka.

”Kom, vi går ut! Jag vill att du ska träffa mina vänner” sa Oscar och drog med mig ut i trädgården.

Ute på trädgården var ett blandat gäng med både tjejer och killar och det var betydligt lugnare där.

”Felix och Ogge, kom hit!” ropade Oscar.

Två killar i samma ålder reste sig upp och började gå mot oss. Den ena av dom var mer söt och den andra var mer snygg.

”Det här är då Hanna som jag har berättat om” sa Oscar.

”Trevligt att träffas! Det är jag som är Felix då” sa den söta killen och gav mig en kram.

”Och jag är Ogge då, jag har hört mycket om dig” sa den snygga killen som också gav mig en kram.

”Jag har hört mycket om er också, kul att äntligen träffa er!” sa jag och log.

”Så hur känner ni varandra då?” frågade jag nyfiket.

”Vi har alltid vetat vilka vi är, men nyligen blev vi ett band..” sa Ogge men blev avbruten av Oscar som armbågade han i magen.

Jag kollade förvånat på Oscar och han låtsades som ingenting.

”Ogge och Felix, jag måste snacka med er” sa han sedan och gick iväg med dom.

Jag fattar ingenting, men orkar inte bry mig så jag går in i huset igen och bestämmer mig för att gå till toaletten. På väg till toan känner jag hur någon tar på min rumpa.

”Vad tror du att du håller på med?” fräser jag åt killen som gjorde det.

”Oj, tjejen har attityd. Det gillar jag” säger han och börjar tafsa ännu mer.

Sen trycker han upp mig mot väggen och håller i mina armar och kysser mig, han försöker ta in tungan i min mun. Han riktigt stinker av sprit och är riktigt motbjudande. Jag sprattlar och håller på och gör allt för att komma loss från honom men han är för stark.


Elin skriver:

Jätte bra :)

Moa skriver:

Jättebra! :D längtar t nästa kapitel...

Amanda skriver:

Vill bara läsa mer


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar