Kapitel 5

Efter att ha kollat två skräckfilmer och ha snackat lite var klockan halv tolv.

-         Fan! Mimmi, vi missade sista bussen! Skrek Sofia mitt i allt.

-         Va? Fan! Sa Mimmi.

-         Men ni kan sova här, det är lugnt! Sa Molander.

-         Säkert? Frågade Mimmi.

-         Ja, det är klart! Felix ska också sova här, sa Molander.

-         Men hur ska vi sova då? sa Mimmi.

-         Ni kan ju ta din säng om ni vill, så tar jag och Mimmi soffan. Sa Felix och kollade på Molander.

-         Ah, visst! Svarade Molander.

Mimmi och Sofia gick in på toan och tvättade bort sminket och borstade tänderna med tandborstarna de hade fått av Molander.

-         Tänk att jag ska dela säng med Molander!! Sa Sofia överlyckligt.

-         Haha, din högsta dröm va? Svarade Mimmi.

-         Eh, ja!

Det knackade på toadörren.

-         Här har ni två tröjor att sova i, sa Molander och gav dom två oversize tröjor.

-         Tack! Sa Sofia och tog båda.

Efter att de var klara på toan sa Mimmi och Sofia god natt till varandra och Sofia försvann in på Molanders rum.
Mimmi gick in till vardagsrummet där Felix satt i bara kalsonger och såg lika bra ut som han alltid gjorde. Hon släckte lampan och la sig i sin ände av soffan.

-         Säker du vågar ligga där borta? Sa Felix och skrattade retfullt.

-         Äsch, tyst med dig! God natt, svarade Mimmi.

Precis när Felix hade somnat tassade Mimmi bort till honom och kröp ner till honom. Han vände sig om och la sin arm runt henne. Dom hade ansiktena mot varandra och Mimmi kände hur Felix kom närmare. Tillslut snuddade hans läppar hennes och hon blev alldeles varm i kroppen.

-         God natt finis! Viskade han och kysste henne.

Mimmi somnade i Felix famn och log stort.

Dagen efter vaknade de likadant som de hade somnat. Felix var redan vaken och låg och kollade på henne. Han var så fin tänkte Mimmi. Hon kollade in i hans ögon och pussade honom på pannan.

-         God morgon! Har du varit vaken länge? Frågade Mimmi.

-         God morgon sötnos! Ett tag, svarade han.

-         Varför väckte du inte mig då?

-         För du var så söt när du sov. Han kysste henne och drog henne närmare sig.

De låg och kollade på varandra en stund innan Sofia och Molander kom in i rummet.

-         God morgon! Vi har fixat frukost, sa Molander.

-         Oj, god morgon! Sa Felix och satte sig upp.

Alla gick in i köket. Där var det uppdukat med frallor, pålägg, jordgubbar, färskpressad apelsinjuice och allt man kunde önska sig till frukost.

-         Vi gick till stan och köpte lite frallor och så innan, sa Sofia.

-         Åh, vad gott! Sa Mimmi och log.

De tog frukost och gick och satte sig på altanen. Det var strålande sol och jättevarmt ute.

-         Jaha, ska vi bada idag eller? Frågade Felix.

-         Visst! Men jag måste hem och hämta bikini och så först, svarade Mimmi.

-         Det finns en mysig sjö i närheten av där jag bor annars, sa Sofia.

-         Då kan vi hänga med er hem medans ni hämtar bikini och så och sen drar vi till den sjön, sa Molander.

-         Ja, det blir perfekt! Sa Sofia.

Efter frukosten plockade de undan och städade lite.

-         Jag måste hämta mina saker hemma! Sa Felix.

-         Vart bor du då? frågade Mimmi.

-         Det är bara fem minuter bort!

-         Jag kan hänga med då, så ses vi vid busshållsplatsen sen? Sa Mimmi och kollade på Sofia och Molander.

-         Ah, det blir bra! Svarade Molander.

Felix och Mimmi gick hand i hand hem till Felix. Efter fem minuters promenad var de framme vid ett lika fint hus som Molanders.

-         Hallå! Är det någon hemma? Ropade Felix.

Men ingen svarade.

-         Jag ska bara springa upp på mitt rum och packa lite snabbt! Du kan vänta här nere om du vill, sa Felix och kollade på Mimmi.

-         Okej! Jag väntar här.

Efter mindre än två minuter kom Felix ner igen med badshorts och en lite för stor T-shirt på sig. Han hade handduken på axeln.

-         Då drar vi! Sa han och log med sitt underbara leende.

När de kom till busshållsplatsen stod Molander och Sofia redan och väntade och bussen kom precis.
De hoppade på bussen och Sofia och Molander satte sig bredvid varandra och Felix och Mimmi bakom.
Mimmi lutade sitt huvud mot Felix axel och kollade ut genom fönstret. Hon märkte att Felix satt och kollade på henne.

-         Vad är det? Sa Mimmi generat.

-         Du är så himla fin! Jag är så glad att jag träffade dig, sa Felix och tog hennes hand.

 

 

Ps. Kapitel 6 kommer senare ikväll.


Wilma skriver:

Åhhhh så gulligt kapitel! Kan inte vänta till nästa.. dem ska ju bada heehhehe. HAHA

Svar: Haha, vilken go kommentar! :) Tack!
thefooofanpage.blogg.se


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar