Kapitel 2

Dagen efter vaknade Mimmi vid halv ett och såg att hon hade fått tio sms från Sofia. I de flesta smsen stod det ’VAKNA!! Vi måste åka snart!! De börjar klockan ett!!’.
Så det var bara att klä på sig lite snabbt, sminka sig och platta håret på tio minuter och ta en banan på vägen till busshållsplatsen. Hon slängde iväg ett sms till Sofia ’Jag är på väg, ses vid busshållsplatsen!!’.

Precis när hon var framme vid busshållsplatsen kom bussen.

-         Mimmi! Skynda dig, kom! ropade Sofia.

Hon började småspringa och bussen började rulla precis när hon hade satt sig.

-         Jag trodde inte du skulle hinna!! sa Sofia lite stressat.

Mimmi bara log.

Vid fem i ett stannade bussen vid busshållsplatsen vid Svampen. Det stod redan en massa folk där, de flesta var tjejer i Mimmis och Sofias ålder. De försökte ta sig igenom folkmassan och få bra platser. Många gav dom irriterade blickar för att de trängdes men Mimmi och Sofia bara skrattade.

Prick klockan ett såg man fyra killar komma lite längre bort med stege, högtalare och en megafon.
Alla tjejer började skrika och hoppa, till och med Sofia. Mimmi stod och fnissade lite för sig själv.
De klättrade upp på stegen till Svampen och satte igång deras låt ’Troublemaker’ och började sjunga och dansa. Mimmi och Sofia kände igen låten sen konserten igår.

Det sprang runt män med filmkameror och filmade både publiken och killarna, de antog att det var till deras nya musikvideo.

När låten var slut gick de ner från Svampen och alla fick chansen att ta kort med killarna. Sofia var tvungen att ta kort med dom, särskilt Molander.

-         Hej sötnos! sa Molander till Sofia.

-         Hh..hej! fick hon fram.

-         Vad tyckte du om låten då? frågade han.

-         Den var skitbra! Jag älskar alla era låtar. Jag var på Justins konsert igår och såg er, tyckte om er redan då. Ni är grymma!

-         Åh, tack sötnos!!

-         Får jag ta ett kort med dig?

-         Ja, visst!

Mimmi fick ställa upp som fotograf. Man riktigt såg hur lycklig Sofia var när Molander pussade henne på kinden.

-         Jag måste gå nu, vi ses! sa han och försvann.

-         Fattar du Mimmi?! Jag har snackat med Molander och han pussade mig på kinden, han kallade mig sötnos två gånger också!!

-         Haha, jag är så glad att du är glad!

Sofia såg Enestad och Felix lite längre bort, så hon började gå bort dit och Mimmi följde efter.

-         Hej! Vad grymma ni är! sa Sofia när hon kom fram till dom.

-         Tack finis! Vad heter du? frågade Enestad.

-         Sofia.

-         Hej Sofia! sa han och gav henne en kram.

Sofia märkte att Felix stod och glodde på Mimmi medans Mimmi inte kunde bry sig mindre om killarna.

-         Hej! Vad heter du då? sa Felix plötsligt till Mimmi.

-         Oj, hej! Mimmi. Är det du som är Felix? svarade hon.

-         Ja, precis! han skrattade lite.

-         Mimmi! Kan du ta ett kort på mig och Enestad? Frågade Sofia plötsligt.

Mimmi ställde upp som fotograf ännu en gång.

-         Så! sa Mimmi efter att ha tagit några bilder.

-         Vill du ta ett kort med mig då? frågade Felix Mimmi.

-         Haha, visst!

Felix höll om henne och pussade henne på kinden, Mimmi fnissade mest.

-         Ey, Felix! Vi måste dra nu, sa Enestad.

-         Ah, vänta! Vad ska ni göra sen då? sa Felix och kollade på Mimmi.

-         Eh, tror vi ska vara kvar här i stan lite. svarade hon.

-         Vill ni komma till studion vid halv sex? Vi kan hänga lite där och så?

-         Eh.. sa Mimmi och kollade på Sofia.

-         Vi kommer! Ses då, hejdå! Svarade Sofia snabbt.

Killarna försvann iväg och det var inte mycket folk kvar.

-         Varför ska vi dit? Frågade Mimmi.

-         Eh, hallå? Dom frågade om vi ville komma dit, sånt tackar man inte nej till! Kom nu så käkar vi, svarade Sofia ivrigt och började gå.



Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar