Kapitel 9

Efter ett tag hade hon lugnat ner sig, men orkade inte gå ner till sin familj så hon låg kvar i sängen. Hon tog upp sin mobil och såg att hon hade fått ett sms från Felix och att hon hade blivit taggad i en bild av Felix på instagram. Först gick hon in på instagram och såg att Felix hade lagt ut en bild på chokladen och rosorna och hade skrivit ’Jag har världens bästa flickvän. Jag älskar dig.’. Mimmi hade även fått många nya följare såg hon. Hon skrev på hans bild ’Jag har världens bästa och starkaste pojkvän, jag älskar dig mest i hela världen.’.
Sedan kollade hon på smset hon hade fått från honom, han hade skrivit en hel roman till henne. Det stod bland annat att han inte skulle klarat sig utan henne och då brast hon ut i gråt igen. Tänk om de skulle flytta till Göteborg, tänk om de skulle flytta ifrån hennes Felix. Hur skulle hon klara sig?

Hon hörde en knackning på dörren och sen kom hennes mamma in.

-         Gumman.. Jag vet att det här är jobbigt för dig, vi flyttade nästan precis hit och du har precis skaffat dig nya vänner och till och med en pojkvän. Men du vet att vi måste, eftersom jag är sjuk och inte kan jobba så måste din pappa få ett bra jobb. Det förstår du väl?

-         Men, mamma.. Du förstår inte! Jag kan inte lämna Felix.

-         Du får åka till han på helgerna och han får åka till dig ibland, det kommer fixa sig. Jag lovar!

Hennes mamma gick ut från hennes rum och Mimmi började gråta igen. Men hon samlade sig snabbt och bestämde sig för att ringa till Felix och berätta de dåliga nyheterna.

-         Hej hjärtat! Svarade Felix.

-         Hej älskling, svarade hon med ett ledsamt tonläge.

Felix la märke till hennes tonläge.

-         Har det hänt något älskling?

-         Vi ska flytta.. Mimmi brast ut i gråt nu.

-         Vadå flytta? Vart? Längre bort från stan eller?

-         Nej, till Göteborg..

-         Göteborg?

-         Ja, pappa har fått jobb där och han behöver det jobbet.

-         Men hur ska jag klara mig utan dig?

-         Jag kommer inte klara mig utan dig heller! Men vi får ses på helgerna, okej?

-         Självklart! När flyttar ni då?

-         Om en vecka..

-         Om en vecka?!

-         Ja..

-         Vi måste ses varje dag denna veckan! Kom till mig nu, puss älskar dig.

Felix la på och Mimmi gick in i badrummet och tog en snabb dusch, sen bytte hon om och bad hennes mamma köra henne till Felix.

Resten av dagen låg de bara i Felix säng och snackade, grät, kollade film och bara mös.

Veckan gick snabbt och Mimmi hade umgåtts med Felix varje dag, han hade hjälpt henne att packa och så hade de gjort en massa som de inte hade hunnit med i sommar. Men nu stod de där vid flyttbilen med tårarna rinnandes ner för kinderna.

-         Jag kommer sakna dig så himla mycket, vi måste snacka varje dag i telefon! Och jag kommer till dig i helgen, okej? Sa Mimmi och tog hans hand.

-         Jag kommer sakna dig mest i hela världen!! Ja, sms, samtal och allt varje dag, varje sekund. Bra! Saknar dig redan. Sa Felix och kramade henne.

-         Jag älskar dig Felix, mest i hela världen.

-         Jag älskar dig också Mimmi, mer än du anar.

Sedan kysstes dom och tårarna rann ner för kinderna på båda. De ville inte släppa taget om varandra, men till slut var de tvungna.

Mimmi hoppade in i bilen och den började köra direkt, hon såg hur Felix stod kvar på uppfarten och vinkade. Det högg till i hennes hjärta och hon grät ännu mer.

Efter en lång och känslosam bilresa var de framme vid huset de skulle bo i. Det var ganska litet och fult och låg mitt ute i ingenstans. Men Mimmi visste att de inte hade råd med ett så fint hus och de fick nöja sig med detta.

Mimmi gick in i huset och kollade runt. Det var en nedervåning och en övervåning. På nedervåningen var det kök, vardagsrum, ett badrum och ett stort sovrum. På övervåningen var det ett litet TV-rum, ett sovrum, ett kontor och ett större badrum. Mimmi gissade på att hon skulle få rummet där uppe och föräldrarna rummet där nere, det tyckte hon var skönt.

Alla hjälptes åt att bära in flyttlådorna i huset och sedan beställde de hem pizza. Mimmi började plocka upp sina saker medans de väntade på pizzan och hon saknade redan sitt gamla rum i Stockholm.

Efter att de hade ätit och Mimmi hade plockat upp det sista i sitt rum kröp hon ner i sängen och smsade Felix. ’Huset är hemskt, Göteborg är hemskt, allt är hemskt. Jag saknar dig redan! Love you.’. Det dröjde inte länge innan hon fick svar. ‘Det kommer bli bra, jag lovar. Saknar dig också, love you. Sov gott min ängel!’. Mimmi somnade med ett leende på läpparna trots den fruktansvärt hemska dagen.


Angelica skriver:

grym novell ! de nya kapitlet måste komma ut snabbt ! :)

Svar: Tack! Blir rätt dålig uppdatering nu eftersom vi har sommarlov och så :/
thefooofanpage.blogg.se

Anonym skriver:

åh mer ! uppdatera snart x

Svar: Förlåt, men har verkligen haft fullt upp..
thefooofanpage.blogg.se

Linn skriver:

Åhhhh så bra!! Du är bäst!

Svar: Åh, tack!!
thefooofanpage.blogg.se

Elin skriver:

Så bra men hon går inte bo i Göteborg! Jag vill att hon ska vara med Felix! Ändå grym novell ;) <3

Svar: Tack sötis! :)
thefooofanpage.blogg.se


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar