Kapitel 14

Sedan tog Felix megafonen och sa:

-         Och överraskningen är att under låten kommer vi välja ut en varsin tjej att ta med upp scenen och få en varsin ros av oss och så kommer vi sjunga för henne och så ni vet. Det var två fina foooers som kom på idén och vi tyckte det var en kul grej, tack för idén!

Alla tjejer började skrika och var i överlyckliga, alla väntade spänt på att de skulle välja en varsin tjej. Sofia och Mimmi satt kvar på bänken, för de tyckte att killarna skulle välja några foooers och inte dom.

Killarna började sjunga på låten och lite innan refrängen gick alla ner från Svampen och började välja sina tjejer. Mimmi såg att Felix kom emot dom. Han ställde sig framför henne och sa:

-         Vill du hänga med upp? Han log sitt största leende.

-         Du borde nog välja en foooer istället Felix! svarade jag.

-         Kom igen! Jag vill ha med dig upp.

Felix tog hennes hand och drog med henne upp. De andra killarna var redan uppe med sina tjejer. När de gick genom klungan med alla tjejer hörde Mimmi hur de viskade om henne och gav henne elaka blickar. Men Mimmi brydde sig inte, hon hade Felix, han var bara hennes.

Uppe på Svampen stod fyra stolar som de fyra tjejerna fick sätta sig på. Killarna gav dom rosor och dansade runt omkring dom och sjöng ’If I could build a girl, I build her just like you’. Det var precis som på Justin Bieber konserten när han valde sin One less lonely girl.

Mimmi kollade på de andra tjejerna och hon såg hur lyckliga de var, en av dom grät till och med. Hon kunde själv inte låta bli att le.

Efter låten gav killarna tjejerna som hade blivit valda en kram och sen fick de klättra ner. Men Felix drog Mimmi närmare sig och kysste henne mitt framför alla foooers uppe på Svampen. Mimmi kunde inte låta bli att fnissa för hon visste hur alla tjejers blickar skulle se ut.

-         Skaffa ett rum! Sa Molander till dom och klättrade sen ner.

Sedan gick Omar, Felix, Enestad och Mimmi också ner och de möttes av massa skrikande och gråtande tjejer som ville ta kort med dom. Vissa ville till och med ta kort med Mimmi och det kunde hon inte tacka nej till. Men sen såg Mimmi att Sofia satt ensam kvar på bänken så hon gick bort dit.

-         Jag är så glad att allt är bra mellan er igen, sa Sofia och gav Mimmi en lång kram.

Mimmi log och besvarade kramen.

-         Jag sa till Molander att vi skulle ses i studion, så ska vi dra dit? Fortsatte Sofia.

-         Ja, det gör vi! Svarade Mimmi.

De började gå mot studion och så gick de förbi hemmakväll.

-         Vi måste köpa godis! Utbrast Mimmi.

-         Jag har fortfarande godisförbund, svarade Sofia och suckade.

-         Fattar inte hur du klarar av det.. Men om jag går in och köper lite till mig och killarna så kan du gå till studion så länge?

-         Ah, visst!

Sofia fortsatte mot studion och Mimmi gick in på hemmakväll. Mimmi märkte att några tjejer hade förföljt dom ända från Svampen men brydde sig inte, men så gick de också in på hemmakväll. De gick mot henne.

-         Jaha, så du har tagit över Felix nu? Sa den ena tjejen bitchigt.

-         Är du Felix ex eller? Svarade Mimmi.

-         Om du inte visste så har vi aldrig gjort slut, så om du kunde lämna oss ifred, fortsatte tjejen.

-         Jag vet inte vem du är, men jag orkar inte med något bråk. Felix har lämnat dig och är med mig nu, så snälla kan DU lämna oss ifred?

-         Lilla gumman, jag kommer göra allt för att få honom tillbaka, bara vänta och se.

Tjejerna skrattade och gick ut från hemmakväll. Mimmi stod alldeles still, hon var i chock. Var det där ett hot? Hon blev rädd. Felix hade berättat att hon var helt galen och man kunde aldrig veta vad hon får för sig.

Mimmi gick ut från hemmakväll utan något godis och gick raka vägen mot studion.

-         Där är du ju, sa Felix när Mimmi kom in genom dörren.

Hon försökte le, men hon var fortfarande rädd och skakade.

-         Har det hänt nått hjärtat? Sa han oroligt.

-         Va? Nej, sa Mimmi förvånat.

Mimmi ville inte berätta något för hon visste att det kanske bara skulle bli värre.

-         Vart är godiset då? sa Sofia.

-         Va? Oj, det glömde jag! Sa Mimmi som helt hade glömt bort det sedan.

-         Vad tog så lång tid då? fortsatte Sofia.

-         Ehm, jag skulle på toa, ljög Mimmi.

-         Felix, kan vi inte dra hem till dig? Jag mår inte så bra, fortsatte Mimmi.

-         Klart vi kan, vi drar direkt! Svarade han.

De sa hejdå till alla andra och gick sedan ut ur studion.

Felix tog hennes hand och stannade henne och kollade rakt in i hennes ögon. Hans blick var orolig.

-         Mimmi, jag vet att det har hänt något.. Snälla berätta för mig!

En tår rann ner längs hennes kind. Han sa ingenting utan drog henne intill sig och gav en sådan där underbar Felix kram.


Elin skriver:

Så bra! :)

Julia skriver:

Så sjukt bra vill läsa nästa kapitell NUUUUUUUUUUUUUI xD

amanda skriver:

jättebra!
läs gärna min nya novell om killarna, storiesaboutthefooo.blogg.se

Anonym skriver:

När kommer nästa del vill läsa nu!!!!

Alma skriver:

Jättebra! När kommer nästa? :-)

Svar: Imorgon :)
thefooofanpage.blogg.se


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar