Kapitel 11

Mimmi vaknade upp med dåligt samvete dagen efter och bestämde sig för att skriva ett långt sms till Felix och förklara att Omar och Mimmi bara var vänner och att Felix betydde allt för henne. Efter att ha skickat iväg smset kände hon sig mycket bättre, att hon skulle få åka till honom idag gjorde allt mycket bättre också.

Hon gick in i badrummet och tog en lång dusch och sen klädde hon på sig sina svarta jeans och ett lite finare linne. Sedan sprang hon ner i köket där hennes mamma satt.

-         Ska det bli kul att träffa Felix igen? Frågade hon.

-         Vad tror du? svarade Mimmi och satte i två brödbitar i brödrosten.

-         Förstår att detta måste vara jobbigt, men hoppas det känns lite bättre nu när du har Omar här också.

-         Mamma, du behöver inte säga förlåt. Det är inte ditt fel.

Mimmi gav hennes mamma och en kram och fick dåligt samvete över hur hon hade låtit.

Efter att ha ätit frukost sprang hon upp på sitt rum och packade det sista, slängde på sig lite smink och borstade tänderna. Sedan slängde hon iväg ett sms till Omar ’Ses vi på stationen om en kvart?’ och fick svar direkt, ’Yep! Stockholm here we come.’. Eftersom det tog en kvart att köra till stationen åkte Mimmi och hennes mamma direkt när hon hade fått svar.

När de var framme på stationen stod Omar och väntade. Mimmi gav sin mamma en kram och gick sedan bort mot honom.

-         Tja! Taggad på att träffa Felix eller? Frågade Omar.

-         Tjena! Skojar du eller? Du då? Taggad på att träffa the gang? Svarade Mimmi och skrattade.

-         Alltid!

Nu rullade tåget in på stationen och de hoppade på, de valde att ta ett säte med fyra platser och ett bord emellan. Båda satte hörlurarna i öronen och började lyssna på musik, ingen av dom orkade snacka. Mimmi såg att hon hade fått svar från Felix ’Skönt att höra! Saknar dig världens bästa, är du på väg?’, ’Saknar dig med mitt hjärta! Satte mig nyss på tåget med Omar.’ svarade hon.

Resten av tågresan snackade de, spelade kort och bara chillade.

Efter en dryg tågresa var de äntligen framme. Dörrarna öppnades och de steg ut ur tåget. Där står han, Felix, med världens största leende när han får syn på Mimmi. Hon släpper sina väskor och springer emot han och hoppar upp i hans famn och kysser honom.

-         Jag har saknat dig så! viskar Mimmi och känner hur hon fäller en tår.

-         Jag har saknat dig också mitt hjärta! Viskar han tillbaka.

-          Vart ska vi nu? Frågade Mimmi med sitt största leende på läpparna.

-         Vi måste till studion och spela in lite först, sen kan vi dra hem till mig. Svarade Felix och tog Mimmis väskor.

-         Kommer du Omar? Ropade Mimmi på Omar som stod kvar precis där de hade gått ur tåget.

-         Oj, jag kommer! Sa han förvånat precis som han hade stått och sovit.

-         Hallå bror! Sa Felix och gav honom en kram.

-         Tjena! Skönt att vara här, svarade Omar.

De började gå mot studion men de hann bara gå upp för en trappa innan de möttes av massa foooers som ville ta bilder. Mimmi var inte särskilt förvånad eftersom det var ett tag sen Omar hade varit i Stockholm, så hon satte sig på en bänk och väntade på att de skulle bli klara.

Det kom två tjejer gåendes mot Mimmi och sen ställde dom sig framför henne.

-         Är det du som är Felix flickvän eller? Frågade den ena tjejen.

-         I guess so! Svarade Mimmi och log.

-         Haha, fattar inte hur han kunde välja just dig. Han skulle lätt få en mycket snyggare brud, typ som jag. Sa samma tjej och skrattade och sen gick de därifrån.

Mimmi kände hur hon hade tagit åt sig och tårarna brände innanför ögonlocken, men hon gjorde allt för att inte börja gråta. Felix såg att hon var ledsen och gick ur klungan av foooers och satte sig bredvid henne.

-         Vad är det hjärtat? Frågade Felix och tog hennes hand.

-         Jag fick precis höra det sannaste jag någonsin har hört. Du förtjänar en bättre och snyggare tjej än mig, jag är bara skit. Sa hon och fällde en tår.

-         Om jag hade tyckt du hade varit skit tror du jag hade varit tillsammans med dig då? Du är den finaste människan på denna jorden och jag älskar dig, ingen annan. Du är allt jag vill ha!

Mimmi kände sig fortfarande besviken av de grymma orden hon hade fått höra av tjejerna, men Felix fick henne att känna sig mycket bättre. Han var den bästa killen man kunde ha.

-         Åh, finaste du. Är så glad att jag har dig, sa Mimmi och kollade på honom.

Han lutade sig närmare och gav henne en kyss.

-         Slut med gullandet, nu drar vi! Sa Omar mitt i allt.

Mimmi och Felix kysstes extra länge för att reta honom, men sen fortsatte de mot studion.

Som väntat stod de även en massa foooers utanför studion, så Mimmi gick in medans Omar och Felix tog kort med dom. Inne i studion var Enestad, Molander, Daff, Hamilton och Sofia.

-         Sofia!! Åh, vad jag har saknat dig!! Utbrast Mimmi när hon fick syn på henne.

-         Mimmi!! Åh, äntligen!! Skrek Sofia och sprang fram till henne och gav henne en kram. De stod och kramades rätt länge.

-         Hallå killar! Sa Mimmi sedan och gav Enestad och Molander en kram.

Hon hälsade på Daff och Hamilton också, sen kom Felix och Omar.

-         Hallå broder! Sa Enestad och Molander i mun på varandra.

-         Tjena bröder! Svarade Omar.

-         Hallå Omar, skönt att se dig! Vi måste spela in nu på direkten, sa Daff och gick in i rummet de skulle spela in i.

Alla försvann in i rummet efter Daff utom Sofia och Mimmi, de satt kvar i sofforna utanför.

-         Hur är det mellan dig och Felix nu då när du har flyttat och så? Frågade Sofia.

-         Jag saknar verkligen honom varje dag, men asså det är bra mellan oss. Mellan dig och Molander då? svarade Mimmi.

-         Det är toppen mellan oss! Jag är så himla lycklig när jag är med honom.

-         Man ser verkligen det på dig, jag är så glad för din skull.

Sofia log ett svagt leende, Mimmi såg på henne att något var fel, att hon höll undan något för henne.

-         Vad är det? Frågade Mimmi oroligt.

-         Va? Vadå? Det är inget, svarade hon snabbt.

-         Jag ser att det är något..

-         Åh, jag måste väl berätta då.. Jag hängde med till studion igår också och Ogge var tvungen att stanna och ta lite bilder med alla foooers så jag tänkte ta bakvägen.. Och eh.. Jag såg Felix med en annan tjej.. Jag är ledsen Mimmi!


Astrid skriver:

OMG! Bäst! Snälla du, kan du skriva ett till kapitel idag? Jag kommer inte kunna vänta! Du äger!

Svar: Åh, tack så mycket sötnos! Du får tyvärr vänta tills imorgon nu :(
thefooofanpage.blogg.se

Wilma skriver:

omg så bra!! Längtar tills nästa kommer! ❤

Svar: Tack sötis! :)
thefooofanpage.blogg.se

Elin skriver:

OMG! Vad spännande! Längtar tills nästa ;) <3

Svar: Tack! Lovar att det kommer ett kapitel imorgon :)
thefooofanpage.blogg.se

Anonym skriver:

Det är jätte bra!!! Längtar till nästa kapitel! :)

Svar: Tack så mycket! Det kommer imorgon :)
thefooofanpage.blogg.se


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar