Besöksrekord - Kapitel 12

Mimmi blev helt chockad, hon kände hur tårarna började rinna, hur ont det gjorde inuti henne. Men hon kunde fortfarande inte fatta det. Vad hände med det han sa på perrongen? Betydde det ingenting för honom?

Utan att tänka sig för sprang hon ut från studion och långt därifrån, hon bara sprang utan något mål.

Felix såg att Mimmi sprang iväg när de höll på att spela in. Han tyckte att hon såg upprörd ut, så han sprang ut ur rummet och alla andra slutade sjunga.

-         Vart stack Mimmi? Skrek Felix på Sofia.

-         Jag vet inte, svarade hon och kollade ner i marken.

-         Vad hände?

-         Jag berättade sanningen..

     Felix kollade på henne förvånat, han fattade ingenting. Han tog upp mobilen och ringde till Mimmi, men hon svarade inte.

-         Vad sa du? skrek han.

-         Jag såg dig, okej? Med en annan tjej! Hur kunde du? skrek hon tillbaka.

-         Vad snackar du om? Vadå en annan tjej?

Sofia såg att Felix talade sanning och kände sig genast skyldig för att ha antagit något som kanske inte varit sant.

-         Bakom studion, igår. Du och en tjej.

-         Fan Sofia! Det var mitt ex. Hon tror att vi fortfarande är tillsammans, men jag vill absolut inte ha något med henne att göra. Mimmi är den ända för mig, okej?

Nu grät Sofia, hon kände sig så himla skyldig. Men Felix hade inte tid för att bry sig om henne, han var irriterad på henne och samtidigt så orolig för Mimmi. Molander kom ut ur rummet och såg att Sofia grät, så han frågade vad som hade hänt, mer hann inte Felix höra. Han sprang ut från studion, men stannade precis utanför. Vart skulle hon kunna vara? Då slog det honom, Svampen.

Han sprang allt vad han kunde dit med tårarna i ögonen. Det var inte långt dit som tur väl. När han var framme såg han att det satt en tjej vid Svampen, det var Mimmi. Han sprang fram till henne och ställde sig framför henne.

-         Mimmi? Sa han tyst.

Mimmi kollade upp, hon var alldeles rödgråten.

-         Vad gör du här? Jag vill inte höra mer skitsnack! Skrek hon.

Då slog det honom, hon trodde allt han sa på perrongen var falskt och att han inte menade någonting av vad han hade sagt på grund av hans ex.

-         Mimmi, det är inte alls som du tror. Jag lovar.. sa han och satte sig bredvid henne.

-         Varför ska jag tro dig?

-         För att jag alltid tror på dig!

-         Vem var den där tjejen då?

-         Mitt ex, hon är en idiot. Hon tror att vi fortfarande är tillsammans och hon har stalkat mig sen vi gjorde slut. Men jag lovar att jag inte har någonting att göra med henne, du är den ända för mig Mimmi.

Mimmi torkade bort en tår som rann ner för kinden och kände sig mycket gladare efter de orden hon hade hört från Felix.

-         Jag tror dig. Du är den ända för mig också Felix. Jag älskar dig, jag vet seriöst inte vad jag skulle gjort utan dig.

Felix kollade på henne och log sitt perfekta leende och strök henne över kinden. Han lutade sig fram och kysste henne.

Han ställde sig upp och tog hennes hand för att hon också skulle resa sig upp. Sedan gick de tillbaka till studion, hand i hand.

När de kom in i studion sprang Sofia mot Mimmi och kramade om henne.

-         Förlåt Mimmi! Du får hata mig hur mycket du vill, jag hatar mig själv för detta. Fatta hur orolig jag har varit för dig. Förlåt! Sa Sofia och började gråta igen.

Mimmi var självklart besviken på henne, men hon visste att hon hade trott samma sak om hon såg Molander med en tjej.

-         Sofia, det gör ingenting. Jag hatar inte dig, jag älskar dig! Du är den bästa vännen man kan ha. Okej? Sa Mimmi och kramade henne ännu hårdare.

Sofia blev genast mycket gladare.

-         Jaha, så vem vill spela FIFA? Frågade Molander.

-         Jag! Ropade Enestad.

Tills klockan blev sex satt de i studion och turades om att spela FIFA, sedan drog Mimmi och Felix hem till honom.

Båda två var väldigt trötta när de kom hem, så de la sig i sängen och somnade till en film. 

 

Tack alla fina läsare!! Besöksrekord idag och därför bjuder jag på ett kapitel. Ni är bäst!! Blir så himla glad av era fina kommentarer och allt stöd.


Anonym skriver:

du skriver jättebra! :D

Anonym skriver:

Snälla skriv mer!!!!


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar